My life as Mandy - Chapter 1.

MANDY'S PERSPEKTIV:
Jag vaknar av att mamma väcker mig.
-Vad vill du? Suckar jag.
-Bara för att det är sommarlov, betyder det inte att du kan sova hela dagen, klockan är redan 13.00
-Men jag är trött, svarar jag och himlar med ögonen.
-Jaja, jag går och jobbar nu, jag är hemma vid 22.00
-Vad ovanligt, suckar jag.
-Jag vet att jag jobbar mycket Mandy, men jag måste det, för att vi ska kunna överleva. Jag måste jobba så vi har råd med att köpa mat,
-Jag fattar, avbryter jag henne.
-Hejdå, säger hon med ett stort leende.
-Hejdå, mumlar jag tyst. Hon smäller igen dörren, och går ut.
Jag går till garderoben, och tar fram rena underkläder, och en handduk.
Sedan hoppar jag in i duschen. När jag är klar, tar jag på mig dom rena underkläderna, och virvlar handduken runt mig. Jag går fram till garderoben. Dagens outfit fick bli en enkel svart klänning. Jag drar på mig den svarta klänningen, sedan gick jag ner i köket. Jag hällde upp en skål flingor, med mjölk. Och sedan tog jag en macka.
När jag ätit klart, bestämde jag mig för att sitta vid datan en liten stund. Jag loggade in på facebook.
Precis när jag loggade in, skrev nån till mig. "Chaz Somers" Med ett leende, kollade jag vad han skrev.
"Hej älskling, vad gör dudå? ;)" Jag svarade nästan direkt. "Inget självdå? :)" 3 minuter senare, så svarade han.
"Tänker på dig såklart ♥ " Jag kände att jag hade ett stort leende, på läpparna. Sedan skrev han "Kan du komma över? Så kan vi hitta på någonting tillsamans? :) " Jag sprang ner och borstade håret, och sedan sprang jag upp och svarade "På väg!" Sedan loggade jag ut. Jag gick ner, och sedan började jag gå mot Chaz hus. Jag är så lycklig att just jag har fått denna underbara pojkvänn.
När jag kommer fram knackar jag på ytterdörren, hans mamma öppnar.
-Är Chaz hemma? Frågar jag försiktigt.
-CHAZ!!!!!! DIN FLICKVÄN ÄR HÄR! Ropade hon högt. Jag hoppade till, sen kom Chaz ner.
-Hej babe, sa han och log.
-Hej älskling, jag har saknat dig. Sa jag och kysste honom. Sedan gick vi upp på hans rum?
-Vad ska vi göra? Frågade jag.
-Vi kan gå på en restaurang, och äta lunch? Föreslog han.
-Bra idé, svarade jag och log. Vi gick ner, och tog på oss skorna. Sedan sprang han upp och hämtade sin plånbok.
-Mamma, vi går bara till en restaurang, här över gatan! Ropade han, innan han smällde igen dörren.
Vi började sakta gå mot restaurangen, hand i hand.
När vi kom fram, gick vi och satte oss vid ett bord, och precis då kom det en kille med en meny.
-Vad vill du ha? Frågade Chaz, med sitt sötaste leende.
-Lasagne! Svarade jag med ett leende.
-Då tar jag också det! Svarade han. Sen gick han fram till kassan.
-2 Lasagne, tack. Sa han. Sedan betalade han. Och kom och satte sig igen.
Det var så romantiskt här.
Mörkt, tända ljus, tavlor med hjärtan, hjärtkuddar på stolarna. Så vackert. Efter ca 10 minuter, kom maten.
Vi började äta, och just då kom skolans tre bitchar in.
Leah,Anna, och Sophia. Medans Anna beställde, kom Leah fram till oss, eftersom att vi satt vid ett långt bord, med flera stolar, satte sig Leah och Sophia bredvid oss. Leah satte sig bredvid Chaz, och Anna bredvid mig. När deras mat kom, såg jag hur Leah tog Chaz hand under bordet. Och han försökte inte ens ta bort den.
Jag kollade på han med en konstig min, och då släppte han hennes hand. När vi åt, så hållde Chaz och Leah, bara på att smsa, säkert med varandra. Sen hörde jag Leah viska till Chaz.
"Chaz, du vet att du vill ha mig, Mandy förtjänar inte dig. "
Jag kastade besticken i bordet. Sedan sprang jag ut, tårarna rann längs kinderna. Hade hon rätt?
Förtjänade jag inte Chaz?

Vad tycks om första delen? :) ^^

Kommentarer
Postat av: Astrid

amazing <3 meer

2011-08-24 @ 15:33:24
Postat av: Jasmine

Awesome [;

2011-08-24 @ 15:34:38
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: sara

mer mer bääst

2011-08-24 @ 19:43:11
Postat av: Felicia

OMG MER NU!!!

2011-08-24 @ 20:20:23
URL: http://FeliciaBieber.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0